Flanderijn

Toegevoegde waarde, plezier en betere dienstverlening dankzij Robotic Process Automation bij Flanderijn

Behoefte aan efficiëntieslag

Flanderijn ondersteunt bedrijven, overheden en organisaties bij hun betalingsbeheer en het incasseren van openstaande vorderingen met een oplossingsgerichte en persoonlijke aanpak. Flanderijn wilde een efficiëntieslag maken in de processen en de skills van medewerkers beter benutten. Vanuit die behoefte nam de organisatie contact op met Vincere Informatie Management, strategisch partner van Nalanda, die vervolgens Nalanda aanhaakte om gezamenlijk Robotic Process Automation in te zetten bij Flanderijn.

Toegevoegde waarde, plezier en betere dienstverlening

Een deel van de medewerkers van Flanderijn voert soms repeterende handelingen uit die weinig waarde toevoegen en ook weinig plezier geven. Denk aan e-mails met bijlagen die moeten worden geprint en gescand om daarna handmatig aan het dossier toe te voegen. Met robotisering komt die bijlage voortaan vanuit de e-mail direct in het juiste dossier terecht.

Door dit soort taken te automatiseren wordt veel tijd bespaard. Tijd die medewerkers vervolgens kunnen benutten om te focussen op de taken die wél waarde en plezier toevoegen, zoals het onderzoeken van cases en daar uitkomsten aan verbinden. Dit levert een betere dienstverlening op voor bestaande en nieuwe opdrachtgevers en uiteindelijk meer resultaat. Een bijkomend voordeel is dat robotisering de papierstroom op de werkvloer minimaliseert.

Perry Groenenberg, Directeur Procesoptimalisatie Flanderijn:

“We opereren in een uitdagende markt. Aan de ene kant moeten we op een verantwoorde manier vorderingen van opdrachtgevers incasseren, aan de andere kant moet dat tegen een concurrerende prijs. Dat betekent dat we onze processen efficiënt moeten inrichten om een goede balans te vinden tussen persoonlijke aandacht en automatisering. Daarom zetten we robotisering in om onnodige werkdruk weg te nemen, onze mensen meer uitdagend werk te bieden, en zo schuldenaren alle tijd en aandacht te geven die ze nodig hebben.”

Sunil Kali, Programmamanager Flanderijn, over de samenwerking met Nalanda en Vincere:

“De persoonlijke samenwerking met Nalanda en Vincere bevalt ons erg goed. Alles wordt zeer pragmatisch bekeken, we versterken elkaar en hebben regelmatig contact om te zorgen dat we de gewenste resultaten boeken. Het is een continue samenwerking, waarbij we de robotisering uiteindelijk – na een leertraject – zelfstandig op willen gaan pakken als organisatie.”

Renate van der Laak, Teammanager Afdeling Zorgverzekeraars Flanderijn, koppelt de RPA-ontwikkelaar van Nalanda aan de juiste processpecialisten voor de optimalisatie van de verschillende processen bij Flanderijn. Daarnaast denkt Renate mee met het implementeren van de softwarerobots, die in haar visie diverse voordelen met zich meebrengen:

“Het grote voordeel van deze robots is dat ze in staat zijn (herhaaldelijke) handelingen snel, constant, 24x7 en 365 dagen per jaar uit te voeren. In de huidige arbeidsmarkt waarin medewerkers ook een uitdagende functie willen, is robotisering een prima oplossing om administratieve handelingen te automatiseren en de collega’s tijd en ruimte te geven voor de kern van ons werk: het oplossen van schulden.”

Meer weten over Robotic Process Automation?

Wil je ook weten hoe jij Robotic Process Automation inzet voor meer efficiëntie, plezier op de werkvloer, groei en kwaliteit? Neem dan contact op met ons.

Adresgegevens

Johan Huizingalaan 400
1066 JS Amsterdam
+31 20 2101 538

Blijf op de hoogte